Tilkendelsen af det Rød Hvide Bånd

Hej alle. Det er nu noget tid siden i har hørt fra mig, men jeg har heller ikke været god til at komme  på vandet efter min hjemkomst.  Straks efter fuldførelsen af min tur Danmark Rundt I Havkajak, flyttede jeg til København, hvor jeg var heldig at kunne bo lidt ved nogle rigtig gode venner, mens jeg startede på mit job og ledte efter lejlighed.

Tak for jeres hjælp.

Nu har jeg styr på boligsituationen og jeg har fået gang i min hverdag. Næste skridt er derfor at få startet op på at ro en masse kajak igen. Jeg har derfor meldt mig ind i Københavns Kajakklub.

Mødet med Juryen bag det Rød Hvide Bånd

I søndags kom dagen hvor jeg skulle møde Juryen bag det Rød Hvide Bånd for at fortælle om min tur Danmark Rundt i Havkajak. Det blev en rigtig god dag.

Juryen består af alle som har modtaget det Rød Hvide Bånd efter at have roet Danmark rundt under regelsættet.

Rotur i Regnvejr

Vi startede kl 13 med at ro en tur ud fra Isbådsmuseet i Korsør med kurs mod Sprogø i regnvejr, dog uden noget vind.

storebæltsbroen fra en kajak
Storebæltsbroen fra kajakken

Under turen klarede det langsomt op og solen kom frem. Vi roede lidt frem og tilbage mellem bropillerne hvor der var en god strøm, hvilket var med til at gøre turen rigtig god og sjov. Når der ikke blev leget i kajakken så blev der snakket og udvekslet anekdoter fra hver vores ture.

Leg i strømmen ved bropillerne

Da man ikke må gå i land på Sprogø valgte vi i stedet at gå i land på en af de øer som er blevet dannet omkring højbroens ankerblokke.  Her vokser forskellige planter, en af dem er Strandspinat som vi lige skulle smage på, og det kan anbefales. Efter smagsprøven og en god kop kaffe gik turen tilbage til Korsør.

Det blev en kort men rigtig dejlig og hyggelig tur i dejligt vejr.

Sommerhuset

Da vi kom tilbage til land fortsatte sammenkomsten/mødet i et sommerhus tæt derved.

Her blev Wolfgangs logbog gennemgået og godkendt. Wolfgang er en tysk herre som roede Danmark rundt i sommers.

Derefter kom turen til mig.  Kortet og logbogen kom frem hvorefter jeg gennemgik alle dagene.

De fremmødte juryemedlemmer kiggede på hinanden og nikkede.

Herefter tildelte de mig beviset på at jeg er optaget i gruppen af roere som har klaret udfordringen.

Det var en rigtig dejlig dag som jeg længe har glædet mig til, tak til Jer som dukkede op. At ro Danmark Rundt I Havkajak og erobre det Rød-hvide Bånd har været en kæmpe oplevelse fra start til slut. Jeg vil derfor anbefale alle med lyst til langture i kajak at springe ud i det.

TAK!

Hjemme Igen

Hej med Jer allesammen

Tak for alle jeres støttende kommentarer og søde lykønskninger.

Jeg har siden afslutningen af turen prøvet at slappe lidt af, men det har været svært. Jeg har efter turen haft uro i kroppen og en stor lyst til at komme på vandet igen. Men at komme på vandet må vente lidt, da jeg i denne weekend er flyttet til København, hvor jeg det næste stykke tid kommer til at bo ved forskellige venner, indtil jeg finder et mere permanent sted at bo.
Mandag morgen starter jeg i mit nye job på Bispebjerg Hospital.

Hvis du kender et godt kollektiv eller har en lejlighed / værelse i København omkring Bispebjerg Hospital, så må du meget gerne sige til og kontakte mig.

At ro Danmark Rundt i Havkajak har været en meget lærerig rejse for mig. Jeg har lært en masse om at bygge projekter op, og om at markedsføre sig selv. Jeg har lært rigtigt meget om min psyke og fysik, og så har jeg fået nogle utroligt flotte naturoplevelser og mødt nogle mennesker, som jeg håber at møde igen.

Jeg vil rigtig gerne takke mine sponsorer, som har været med til at gøre min rejse ind i mig selv, Danmark Rundt i Havkajak og forsøget på at Erobre det Rød Hvide Bånd, muligt for mig.

Tak til mine sponsorer for, at I har støttet mig og været med til at gøre det muligt at udleve min drøm, at tage på denne rejse Danmark Rundt i Havkajak.

Strategicoach.dk
Sandberg
Profil Optik Ravn Svendborg
Intersport / Sporten Svendborg

En kæmpe tak til min familie og venner som har støttet mig, og haft søvnløse nætter pga. mit togt.

Tak til alle Jer som jeg har mødt på rejsen, i har været med til at give mig en masse gode oplevelser og dejlige historier. Alle som jeg har sovet og/eller spist hos må meget gerne skrive en besked til mig, så jeg kan kontakte jer og komme forbi igen, hvis jeg kommer på jeres kanter.

Tak til alle Jer som har fulgt med på min rejse og tak for alle jeres super søde og støttende ord undervejs.

God Søndag

Det Handler Om At Ville Det!

Dag 44 Sønderhav-Grænsesten nr. 1

I dag blev det til 6,67 Km fra Sønderhav til Grænsesten nr. 1
Vind 2-6 m/s fra vest
Bølger og strøm var uden betydning

44 Dage 1315 km Grænsesten nr. 1

Nu har jeg fuldført mit forsøg på at erobre det Rød Hvide Bånd ved at ro Danmark Rundt i Havkajak.

Jeg startede min dag helt stille og roligt med at nyde fuglenes pippen og åens rislen.

Klokken lidt i 10 kom Mie og Torkild som begge ville følge mig til mål. Mie er efterhånden garvet i at følge folk til Grænsesten nr. 1.

Inden vi kunne komme på vandet måtte jeg lige klare et interview med TV2syd. Men herfra gik det helt stille og roligt i dejligt ro vejr, med en masse snak om turen og hvordan jeg havde det med at det snart var slut.

Og på den ene side er det jo rart at turen stopper, men omvendt så har jeg egentlig også lysten til bare at ro videre.

Da vi havde roet omkring 3 km blev jeg roet i møde af Per, som har været med til at lærer mig at ro kajak, samt Knud, som har støttet mig gennem projektet og kørt min kajak til grænsen og nu hjem igen. Da vi nærmede os grænsestenen trak mit følgeskab sig lidt tilbage og jeg tog turen under broen og gik op ad gendarmstien til grænsesten nr. 1, hvorpå jeg lagde min hånd, som afsluttende handling på min tur.

Fremmødt var min familie både fra Fyn og Jylland samt en masse journalister som kæmpede om det bedste spot.

Efter min hånd var lagt på grænsestenen stod den på champagne, kram og en hulens masse billeder og et par interviews. Tak til alle som mødte op I har været med til at gøre dette til en kæmpe stor dag, og jeg har været rigtig glad for at dele den med Jer.

Tilbage til det pulserende samfund

På vej hjem til Thurø har Knud og jeg været “heldige” at ramme køkørslen over Fyn, så nu er jeg igen tilbage i det virkelige samfund.

Rigtig god aften til jer alle sammen.

Det handler om at ville det, men også om at gøre det!

Dag 43 Klinting Hoved-Sønderhav

I dag gik turen fra Klinting Hoved til Sønderhav en tur på 36,9 km
Vind 4-6 m/s fra vest
Bølger 0,25 m fra vest
Strøm 0,25 knob udadgående

Jeg startede morgenen med at ligge i teltet og lytte til bølgerne der stille skyllede ind på stranden.

Herefter gik jeg igang med at pakke ned, inden det var tid til at komme på vandet. Der gik ikke mange km før jeg kæmpede med smerter i ryggen, som strålede ned i mit venstre ben. Jeg måtte derfor på land efter 20 km for at rette kroppen ud. Smerterne forsvandt så snart jeg kom op at stå.
Jeg roede videre til Alnor, hvor jeg mødte Mie som havde inviteret på eftermiddagskaffe, inden vi sammen roede videre mod Sønderhav. På denne strækning havde min krop det godt igen og jeg mærkede ingen smerter.

Jeg ligger nu i mit telt og lytter på regnen, og glæder mig til at jeg skal ro de sidste km i morgen. Turen går til Grænsesten nr. 1 som jeg skal lægger min hånd på for at afslutte turen.
Dette sker kl. 12

Rigtig god aften til Jer alle sammen

Det Handler Om At Ville Det !

Dag 42 Vitsø/Ærø-Klinting Hoved

I dag blev turen på 31,5 km fra Vitsø til Klinting Hoved
Vind 4-8 m/s fra nordvest
Strøm sydøst gående med op til 1 knob
Bølger op til 0,5 m fra nordvest

Turens sidste mørkeroning

Jeg har i dag brugt formiddagen på at sove længe og slappe af så vinden kunne lægge sig hvilket den gjorde mellem kl 14 og 15.

Jeg kom på vandet til kl 15 hvor jeg startede dagens første kryds med sidevind bølger og strøm. Det gik godt med over 7 km/t de første 12 km. Herefter skiftede kursen og jeg fik modvind.

Som turen gik så gik solen også ned, og jeg fik min sidste sejlads i mørke, under mit forsøg på at erobre det Rød Hvide Bånd. Jeg slutter turen på torsdag kl 12 når jeg lægger min hånd på Grænsesten nr 1, ved Kollund skov.

Det var dejligt at ro i mørke hvor der samtidig var lys over Høruphav og Sønderborg.

Nu ligger jeg i teltet og slapper af til lyden af vandet der skylder op på stranden.

God aften

Det Handler Handler Om At Ville Det!