Dag 19 Asaa – Hou

Dagens vejr

Turen gik i dag fra Asaa til Hou en tur på 11,87 km.
Vind 8-12 m/s fra sydvest
Bølger maks 0,25 m fra sydøst
Strøm nordgående med op til 0,5 knob

Dagen hvor der skulle arbejdes med mindset

Dagen i dag startede stille og roligt med at vækkeuret ringede kl. 06:00, hvor jeg stod op og spiste min morgenmad og gjorde mig klar. Da jeg kom ned til kajakken lander en sæl og hyggede sig på beddingen, hvor den blev liggende indtil jeg satte kajakken i vandet, hvor den kun lige svømmede ud og lå og kiggede på hvad jeg havde gang i.

Jeg satte igang og roede ud af havnen, hvor modvinden allerede satte ind. Jeg skulle bruge hver en muskel i kroppen for at opretholde en okay hastighed. Samtidig var det meget lavvandet inde ved kysten, så jeg kunne ikke komme i læ. Flere gange stod kajakken på bunden, så jeg måtte skubbe mig fri og på et tidspunkt måtte jeg vende kajakken, fordi jeg var roet ind i en blindgyde. Det var heldigvis ikke så langt jeg skulle tilbage, men når man er træt i kroppen og huden og musklerne føles som om de er ved at springes, så er det lettere træls.

Jeg kom i havn i Hou kl. 11:47 og beholdt tøjet på da jeg havde set at vinden ville løje af.

Jeg opsøgte kajakklubben i Hou for at få lidt strøm på telefonen, hvor jeg blev tilbudt at jeg bare kunne blive og sove. I den ventetid jeg havde på at vinden skulle løje, endte jeg med at blive utroligt træt, og jeg har derfor valgt at blive her så min krop i stedet kan være ordentlig klar til strabadserne i morgen.

Frustrationerne meldte sig

Det har for mig været en lidt frustrerende dag, fordi det ikke er blevet til de km som jeg egentlig ønskede. Jeg har derfor skulle arbejde med mit mindset. Nu er det hele blevet vendt til, at det har været en positiv dag, hvor jeg er kommet lidt frem og samtidig har haft tid til at restituere og forberede min tur i morgen.

Nu vil jeg gå tidligt seng så jeg kan være helt frisk til i morgen.

God aften til Jer alle sammen, og husk…

Det Handler Om At Ville Det!

2 Comments on “Dag 19 Asaa-Hou

Lars Gram
3. marts 2019 at 21:24

Til gengæld lavede du rigtig mange kilometer igår. Modvind er en bitch.

Svar
Tue Brems Olesen
3. marts 2019 at 21:48

Hou er et godt sted at lade batterierne op – både på krop og grej. Krydser fingre for mindre modvind til dig i morgen!