Dag 21 Øster Hurup - Bønnerup Strand

Dagens vejr

I dag gik turen fra Øster Hurup til Bønnerup Strand en tur på 46,5 km
Vind 2-6 m/s fra nordvest
Bølger 0,25-1,0 m fra nordnordvest
Strøm nordgående på 0,5 knob

En smagsprøve på Ebeltoft / Sjællands Odde

Dagen startede i morges kl. 04:30 da jeg ville på vandet kl 7, så jeg kunne nå at fange vinden mens den var god. Jeg havde planlagt at krydse direkte fra Øster Hurup til Bønnerup Strand for at spare km og for at komme udenom Hevring Skydeterræn.
Jeg kunne under min overfart høre skudsalverne fra deres skydetræning.

Jeg gik i kajakken kl 7:00 og roede afsted med min Werner pagaj, men den blev hurtigt for tung, og jeg mærkede at kræfterne ikke var store i dag. Jeg ville helt i mål med dagens etape, så der blev skiftet til min Gram 9000D. Det hjalp meget, men kroppen var ikke til det i dag, og gennem hele turen blev min fart ved med at falde.

Vand, vand og vand…

Endelig land i sigte…

Jeg kæmpede mig stille og roligt fremad, og sørgede for at spise godt, så jeg kunne få noget energi – men jeg følte ikke at det hjalp. Jeg prøvede så at sætte musik i ørene, men headset’et har åbenbart ikke været sat ordenligt til opladning i nat, så det var løbet tør for strøm, og nu blev tiden rigtig lang. Prøv at forestil dig at sidde 20 km fra land, og det eneste du kan se er vand, vand og en skygge af land helt ude i horisonten. Det er svært at fornemme, at det går fremad og du har ingen musik eller podcast at høre. Telefonen har heller intet signal, så du er helt alene – ikke engang min VHF Radio sagde noget. Sådan var det for mig. Fra om morgenen til i eftermiddag.

Jeg havde egentligt forventet at min hjerne skulle begynde at køre, men hvis du spørger mig hvad jeg har tænkt på, så kan jeg ikke svare. Det skal dog siges, at selvom turen var hård og kedelig så har jeg været glad og haft godt humør hele dagen. Jeg prøvede at huske nogle sangtekster og synge dem, men de var helt væk, og det lød ikke godt når jeg forsøgte mig.

I løbet af dagen har jeg kun mødt et fragtskib og en fiskekutter, samt en sæl der lå og holdt øje med mig i vandet bag kajakken, og nogle fugle på vandet. Det er nu ret sjovt med de sæler, de vil altid gerne være med men ønsker ikke at blive set.

Nu kigger jeg vejrudsigter og er ved at gøre mig sengeklar, i det sommerhus som Henrik og Ingild har tilbudt mig at låne.

Tusind tak for lån, jeg sætter stor pris på jeres tilbud.

Godnat og sov godt.

Det Handler Om At Ville Det!
Sæt “maskinen”  igang og fortsæt.

Jeg er ved godt mod, og humøret er højt…

3 Comments on “Dag 21 Øster Hurup-Bønnerup Strand

Lars Gram
5. marts 2019 at 21:23

Gode distancer du tager, selv om kroppen protesterede idag. En anden Danmark Rundt Roer, Nenia Zenana brugte sangen meget. Både som opmuntring og at drive kedsomheden på flugt.
Følger stadig spændt med 🙂

Carsten Rohde
5. marts 2019 at 22:09

Roede nøjagtigt samme stræk på min tur og kedede mig gudsjammerligt. Jeg har en lang video, hvor jeg filosofere over, hvor røvsyge kryds er. Desværre er lyden elendig, så jeg har aldrig genhørt mig klagesang. Vil anbefale dig at forberede dig mentalt på krydset mellem Jylland og Sjælland, for det er ca. dbl. længde 🙂 Det går jo bare der ud af. Kontakt evt. Claus Sørensen i Grenå, hvis der er udsigt til at du skal vente på godt vejr. Han er et rart menneske og en erfaren kajakroer.

Peter kjær
5. marts 2019 at 22:42

Hej Lasse. Godt at hører din tur er gået fint til Bønnerup, selv om den har været hård for psyken. God tur derfra. Venlig hilsen ægteparret gå fra Øster Hurup