Dag 10 Nørre Vorupør - Vigsø

Dagens vejr

I dag blev turen på 35 km fra Nørre Vorupør til Vigsø.
Vinden var på 4-6 m/s fra øst og sydøst.
Bølgerne var på maks 0,5 m.
Strøm nordøstgående med omkring 1 knob.

Jeg vågnede i morges og gjorde mig klar til dagens tur. Kroppen havde det bedre end igår, og jeg følte kroppen var klar til en ny dag. Jeg gjorde kajakken klar og gik på vandet. Jeg valgte at dagens pagaj skulle være min Gram 9000D, som er en grønlænderpagaj i carbon. Valget faldt i dag på Gram 9000D for at skåne min krop så meget som muligt. Nogle vil så selvfølgelig spørge mig, hvorfor jeg så ikke har brugt den noget før, og der er svaret, at de sidste dage har jeg haft brug for at ro med en pagaj som jeg er helt tryg ved. Jeg har altid været vant til at ro med en europagaj med stort blad som samtidig er skivet. Grønlænder pagajen fik jeg lige inden starten på denne tur. Jeg skal derfor for nu til at vænne mig til den og blive tryg ved den.

Jeg roede af sted og skulle lige vende mig til pagajen, men det tog ikke så lang tid, inden jeg havde teknikken. De første 8km trænede jeg hårdt på at ro lydløst men med god fart. Pagajen skal ikke ændres meget i vandet før det “larmer”.

Jeg ramte Klitmøller, tog hurtigt noget mad og satte headset i ørene. Min bror havde haft ringet og det samme med farmor, så dem tog jeg en snak med. Det var nu dejligt at høre fra dem.

Jeg kom frem til Hanstholm og skulle passere forbi havnen. Ved ikke hvorfor, men synes altid det tager så lang tid at runde havne. Jeg roede mod Vigsø og ledte efter et sted at sove. Jeg roede på land men fandt ud af det var et dårligt sted, så jeg hoppede i kajakken igen og roede videre til lidt forbi Vigsø. Nu ligger jeg i en dejligt shelter, som er placeret rigtigt dejligt.

God fredag aften til jer alle sammen og husk:

Det Handler Om At Ville Det!

3 Comments on “Dag 10 Nørre Vorupør-Vigsø

Lars Gram
22. februar 2019 at 21:11

Nå men det gik jo fint med en “lille”pagaj. I skal nok blive gode venner 🙂 Det med den larmer får du hurtigt styr på. Husk larm=spildt energi.
Er der egentlig ikke bedre at ligge i telt end shelter? Jeg synes altid det blæser ind i sheltre, hvor teltet er helt lukket og vindtæt.

Lasse Andreas Bøgh
22. februar 2019 at 21:22

Ja den er dejlig at ro med, og kommer også til at blive brugt på turen i morgen
Jo du har ret i at det blæser lidt mere ind i shelteren men jeg lod mig friste.

Tue Olesen
22. februar 2019 at 21:51

Stærkt! Så er du rundt om det første rigtig skarpe hjørne. Forude venter Jammerbugtens kystlinje, glæd dig til Bulbjerg, Thorup, Svinkløv, Løkken og Rubjerg Knude som de næste milepæle!