Dag 26 Elsegårde Strand / Djursland - Havnebyen / Sjællands Odde

Dagens vejr

I dag gik turen fra Elsegårde Strand til Havnebyen en tur på 47,28 km
Vinden har været fra vest på 4-10 m/s
Bølger 0,25-2 m fra vest
Strøm 1-2 knob fra skiftende retninger

Nu skal I ikke være nervøse længere…

Jeg havde en hård nat, hvor jeg måtte ud og stramme barduner kl. 3. Jeg tjekkede samtidig vejrudsigten og det blev til at jeg kunne sove en time mere end planlagt. Ca. kl 8 gik jeg på vandet og satte kursen mod Sjællands Odde. Jeg roede afsted, og da jeg nærmede mig øen Hjelm besluttede jeg at holde pause, fordi bølgerne var store og vinden virkede til at tage til. Det blev til godt en times pause, hvor jeg fik set mig om på Hjelm.

Jeg roede videre da vinden faldt og bølgerne blev lidt mindre. Jeg blev skubbet godt fremad af bølgerne, men jeg skulle bruge mange kræfter på at holde kursen. Man kan virkeligt mærke, at naturen har styringen og ikke en selv. Men det var med til at jeg holdt fokus, hvilket medførte at der ikke var tid til at tankerne kunne løbe af med mig… Der var absolut ikke plads til at begå fejl. Vinden faldt stille og roligt i løbet af dagen og lige så blev bølgerne mindre. Men det var først lige før jeg ramte Sjællands Odde, at jeg endelig fik følelsen af at være halvvejs på min tur Danmark rundt. Jeg fandt igen overskud til at kunne synge og tænke. Det gjorde så også at jeg kom til at tænke på hvor dejligt det ville blive at komme i land, så tiden gik utroligt langsomt de sidste to timer langs kysten til Havneby.

Det har været en vild tur i dag… Dejligt at være fremme.

På land i Havnebyen brugte jeg unormalt lang tid på at finde et godt sted at slå telt op og jeg gik og frøs meget. Mine fingre blev nærmest stive så det tog også meget længere tid at slå teltet op end normalt.

Jeg har kørt på depoterne, fordi det ikke var muligt at spise tilstrækkeligt undervejs.

Nu skal kroppen have lov at restituere inden turen går videre i morgen tidligt.

I skal Alle sammen have en stor tak for jeres hilsner i dag, de varmer.

Det Handler Om At Ville Det!

Kurs mod Hjelm

Ja bølgerne var store…

10 Comments on “Dag 26 Elsegårde Strand / Djursland – Havnebyen / Sjællands Odde

Kjel Sørensen
10. marts 2019 at 21:48

Vi glæder os til at se dig på Lolland.

Lars Gram
10. marts 2019 at 21:50

Yessss. Har tænkt på dig hele dagen. Kigget ud over bugten og prøvet at forestille mig vind og bølger 30 km længere mod øst.
God roet!!

Tue Olesen
10. marts 2019 at 21:52

Sådan! Endnu en milepæl på turen! Tillykke med veludført kryds!

peter bundgaard
10. marts 2019 at 21:58

Til lykke med det store kryds. Det er skønt at have bag sig. Nu skal du bare huske at nyde resten af turen. Danmarks kyster er enormt flotte set fra en kajak.

Lene Bangsgaard Møller
10. marts 2019 at 22:00

Dejligt at du klarede turen i dag, har tænkt på dig….hvor er du go ‘

Henrik Felding
10. marts 2019 at 22:17

Hej Lasse, stor lettelse at få at vide, at det store kryds gik godt. Fantastisk flot roet med den koncentration i mange timer. Det er en mandfolke-præstation ud over det sædvanlige (undskyld piger – i kunne naturligvis også have gjort det 😉 ). Det bliver dejligt at følge din færd videre i de næste dage. Rigtig god tur!

Ida Snoer Clausen
10. marts 2019 at 22:42

Ih hvor har vi tænkt på dig i dag. Så flot roet Lasse, det var godt nok en lang etape

Claus Edmund Pedersen
10. marts 2019 at 22:45

Konklusion
Rød hvide bånd er hjemme, den sidste del er piece of cake. GOD TUR. (uden kajakvogn det er overskud, you know)

Uffe Witt
10. marts 2019 at 23:40

Super godt gået. Hav fortsat en god tur.

Hej Lasse
Py ha – vi var på Sjælland søndag og tænkte rigtig meget på, at du sad der ude mit på det åbne – I Kbh. var der i alt fald heftige haglbyger! – Godt roet og vi er meget glade for at høre, at du er kommet “helskinnet” over. Hav en god uge på vandet – formiddagene ser p.t. ud til at blive de bedste – men efterhånden er der jo ikke noget, der kan ryste dig – god vind og god tur fremadrettet.