Dag 31 Køge - Rødvig

Dagens vejr

I dag blev turen på 35 km fra Køge til Rødvig.
Vind 6-8 m/s fra vest og sydvest
Bølger op til 0,5 m fra vest og sydvest
Strøm østgående på maks 0,5 knob

Rundt uden om Stevns

Jeg vågnede i morges kl 5 og begyndte at gøre mig klar og få pakket sammen, så jeg kunne komme på vandet til kl 7. Morgenmaden havde jeg svært ved at få ned, men kroppen fungerer jo ikke uden mad og drikk,e så det kom ned. Min fætter var mødt op, og det samme var Trine, som jeg har spillet håndbold med på Bornholm. Tak fordi i kom forbi. Jeg fik snakket med dem, pakket kajakken og nåede lige at sætte mig i den, da Birger “regelmanden” for det Rød Hvide Bånd kom og sagde “du kan sku’ da ikke ro afsted uden at jeg når at sige hej”. Birger har været med i telefonen på turen hvis jeg har haft spørgsmål angående regler mm. Tak fordi du stak hovedet forbi.

Jeg tog på vandet med en god rygvind, medbølger og medstrøm. Det var lækkert og jeg skød en gennemsnitsfart på 7,5 km/t de første to timer. Nogle af bølgerne kunne jeg nå at surfe lidt på.

Efter de ca. to timer kom jeg i læ af vinden og bølgerne. Nu måtte jeg selv trække, og jeg skiftede derfor til min Gram Pagaj og drønede afsted, mens jeg lå i læ af Stevns klint. Det var en virkelig virkelig flot tur. Jeg nyder meget at være kommet til et landskab som ændrer sig hele tiden, som det gør i øjeblikket.

Da jeg drejede om Stevns Fyr stod den på modvind igen, og jeg kunne mærke, at de kræfter jeg havde igår, de var væk i dag, så farten røg ud af kajakken. Men jeg fik kæmpet mig frem til Rødvig, hvor jeg er blevet inviteret ind til nogle søde mennesker. Eftermiddagen har jeg brugt på at finde elektrolytblandinger og marcipanbrød, så kroppen kan komme i balance igen og få en masse kulhydrater.

God aften alle sammen, og tak til jer der har været nede og hilse på, og tak til Køge Kajakklub for lån af klubhuset.

Det Handler Om At Ville Det!